جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

لیزر الکساندرایت ،محبوب ترین دستگاه برای رفع موهای زائد

لیزر رفع موهای زائد الکساندرایت

مقدمه

دستگاه لیزر موهای زائد الکساندرایت به علت اثربخشی سریع و بسیار آن پرکاربردترین لیزر موجود در بازار است . الکساندرایت (به اختصار “الکس”)به دلیل سرعت تکرار پالس لیزری سریع و اندازه نقاط درمان بزرگتر می تواند درمان های سریعی را در مناطق بزرگ بدن ارائه دهد. الکس برای بیمارانی که پوست روشن تا گندمی دارند موثرترین و ایمن ترین است زیرا لیزر رنگدانه قهوه ای را به خوبی هدف قرار می دهد. پالس های سریع لیزر ممکن است باعث احساس ناراحتی بیشتری برای بیمار شود اما همچنان چیزی از محبوبیت آن کم نمی کند.

سیستم لیزر موهای زائد الکساندرایت

سیستم لیزر موهای زائد الکساندرایت به روشی مشابه با سیستم لیزر موهای زائد روبی عمل می کند. طول موج لیزر مورد استفاده در این سیستم 755 نانومتر است که در قسمت مادون قرمز طیف نور قرار دارد. این طول موج لیزر، مانند لیزر یاقوتی، بیشتر توسط ملانین و فولیکول های مو جذب می شود تا بافت های اطراف. سیستم حذف موهای زائد با لیزر الکساندرایت بسیار رایج است و بنابراین احتمالاً در بسیاری از کلینیک ها و دستگاه لیزر موهای زائد ارائه شده توسط لیزر الکساندرایت خواهید دید. بهترین نتایج سیستم الکساندرایت در افرادی که دارای پوست های روشن تا گندمی هستند، به ویژه آنهایی که پوست بسیار روشن دارند، دیده می شود. چنین سیستم هایی را می توان بر روی پوست آلبینو و پوست دارای کک و مک نیز استفاده کرد که بسیاری از سایر سیستم های لیزر موهای زائد بر روی آنها بی تاثیر خواهند بود.

می دانید که کاربرد دستگاه لیزر موهای زائد الکساندرایت چیست؟ شما هم قصد خرید و استفاده از دستگاه لیزر الکساندرایت را دارید؟
(بیشتر بدانید :‌ ده نکته مهم پیش از خرید دستگاه لیزر موهای زائد)

از بین بردن موهای زائد بدن، یکی از مهمترین اقداماتی می باشد که بسیاری از خانم ها به دنبال آن هستند. یکی از محبوب ترین روش های رهایی از دست موهای زائد بدن را  استفاده از دستگاه های لیزر شکل داده است. توجه داشته باشید که دستگاه های لیزر از تنوع بالایی برخوردارند و شما می توانید یکی از بهترین انواع دستگاه های یاد شده را، جهت از بین بردن موهای زائد بدن خود، انتخاب نمایید.

لیزر ها ، پرتوهایی از نور با قدرت بالا در طول موج های معینی هستند که بر سطح پوست تابیده شده و با نفوذ داخل پوست در لایه درم ، توسط ملانین ها یا رنگ دانه های موجود در بافت جذب شده و تبدیل به انرژی حرارتی یا گرمایی می شوند. این حرارت تولید شده در اطراف فولیکول های مو باعث تخریب ناحیه درمال پاپیلا و آسیب فولیکول های مو شده که به دنبال آن رشد موها متوقف شده و ریزش موهای زائد حاصل می شود. در واقع اشعه ی دستگاه یاد شده هیچ آسیبی به پوست نرسانده و تنها فولیکول‌ های مو را، مورد هدف قرار می دهد. شما می توانید از لیزر الکساندرایت برای نواحی مختلف بدن و صورت خود استفاده کنید که از مهمترین نواحی بدن می توان به ساق پا، ران، بیکینی، صورت، زیر بغل و دست اشاره کرد‌.

لیزر های رفع موهای زائد به طور کلی در ۳ طول موج مختلف می توانند عملکرد داشته باشند:

  1. طول موج الکساندرایت یا ۷۵۵ نانومتر
  2. طول موج دایود یا  ۸۱۰ نانومتر
  3. طول موج ND YAG یا 1064 نانومتر
انواع دستگاه‌های لیزر سه طول موج

دستگاه لیزر موهای زائد الکساندرایت، از پرکاربردترین و بی نظیرترین لیزرهای مورد استفاده در بسیاری از کلینیک های زیبایی پوست و مو می باشد.لیزر های الکساندرایت،امواج نوری با توان بسیار بالا را از کریستال الکساندریت عبور می‌دهد. نور با عبور از این کریستال ، پرتویی قرمز رنگ با طول موج ٧۵۵ نانومتر تولید می‌کند که این پرتو نوری توسط ملانین های پوست جذب شده و باعث تخریب فولیکول های مو می شود.طول موج ۷۵۵ نانومتر یا الکساندرایت مناسب ترین طول موج برای رفع موهای زائد در تایپ های پوستی روشن با موهای ضخیم (تایپ ۱ ،۲ و ۳ فیتزپاتریک ) می باشدوافرادی که پوست تیره دارند، نمی توانند از دستگاه های لیزر با طول موج الکساندرایت  بهره مند شوند.

در واقع اشعه ی دستگاه یاد شده هیچ آسیبی به پوست نرسانده و تنها فولیکول‌ های مو را، مورد هدف قرار می دهد. شما می توانید از لیزر الکساندرایت برای نواحی مختلف بدن و صورت خود استفاده کنید که از مهمترین نواحی بدن می توان به ساق پا، ران، بیکینی، صورت، زیر بغل و دست اشاره کرد‌.

در سایر بخش های مقاله، می خواهیم در خصوص موارد (اندیکاسیون) درمانی ، عوارض و مزایای مربوط به دستگاه لیزر الکساندرایت، بیشتر صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

انواع دستگاه های الکساندرایت

Candela Alexandrite GentleLase برای کاهش دائمی موهای زائد و از بین بردن موهای زائد استفاده می شود که با تمرکز انرژی نور لیزر روی پوست و هدف قرار دادن رنگدانه انجام می شود. همچنین می توان از آن برای حذف/کاهش ضایعات رنگدانه، لکه های قهوه ای و لکه های پیری استفاده کرد. Candela GentleMax Pro قدرت الکساندرایت GentleLase و GentleYag را برای ایجاد استاندارد طلایی برای لیزر موهای زائد در همه رنگ‌های پوست، انواع پوست، و انواع موهای رنگدانه‌دار ایجاد می‌کند. این یک پلت‌فرم لیزری با طول موج دوگانه است که سریع‌ترین و قوی‌ترین لیزر الکساندرایت 755 نانومتری را با لیزر Nd:YAG به همان اندازه قدرتمند 1064 نانومتری ترکیب می‌کند تا قابلیت‌های درمانی با کارایی بالا از نظر سرعت، کارایی، سهولت استفاده، عملکرد، ایمنی و رضایت بیمار را به ارمغان بیاورد.

کاربرد مربوط به دستگاه لیزر موهای زائد الکساندرایت

همانطور که در قسمت قبلی نیز به این موضوع اشاره شد  امروزه بسیاری از کلینیک های زیبایی، استفاده از دستگاه لیزر موهای زائد الکساندرایت را، در اولویت های خود قرار می دهند تا بتوانند با کیفیت ترین خدمات را، برای مراجعه کنندگان خود به ارمغان آورند. یکی از پارامترهایی که سبب شده تا این دستگاه از محبوبیت بالایی برخوردار باشد، کاربرد بسیار گسترده ی آن است. لیزر الکساندرایت توانسته مجوز صنایع غذا و دارو کشور آمریکا(سازمان جهانی FDA) را دریافت کند. همچنین بارزترین و اصلی ترین کاربرد مربوط به دستگاه لیزر الکساندرایت، عبارتند از:

  • درمان واریس
  • درمان کردن رگ های عنکبوتی
  • پاک کردن هرگونه تاتو
  • از بین بردن لکه های مربوط به ماه گرفتگی
  • درمان تمام لکه هایی که با افزایش سن، بر روی پوست صورت و بدن ایجاد می شوند.
  • از بین بردن موهای زائد بدن و صورت

توجه داشته باشید که بارزترین کاربرد مربوط به لیزر الکساندرایت، از بین بردن تمام موهای زائد صورت و بدن می باشد.

مقایسه دو دستگاه لیزر کندلا (candela) و سوپرانو (soprano)

اثربخشی لیزر الکساندرایت

با لیزر الکساندرایت، میزان پاکسازی مو تقریباً 70٪ پس از تعداد توصیه‌شده جلسات درمان وجود دارد – معمولاً بین 6 تا 8 جلسه برای موهای نازک‌تر یا 8 تا 12 جلسه برای موهای ضخیم‌تر و تیره‌تر.

همچنین سریع‌ترین لیزر در نظر گرفته می‌شود که در جلسات کمتری، بخش‌های بزرگی از مو را از بین می‌برد. برای بیمارانی که علاقه مند به درمان نواحی بزرگتر بدن (مانند شکم، قفسه سینه، پشت، شانه ها یا پاها) هستند، اغلب استفاده از لیزر الکساندرایت توصیه می شود.

مزایای لیزر موهای زائد الکساندرایت چیست؟

تکرار سریع لیزر به معنای زمان درمان سریع استروی طیف وسیعی از انواع پوست از رنگ سفید تا سبزه موثر است در مقایسه با سایر لیزرها بر روی انواع موهای نازکتر موثر است.

سیستم لیزر دارای ضریب نفوذ عالی است.

دستگاه لیزر موهای زائد برای کلینیک

معایب لیزر موهای زائد الکساندرایت چیست؟

این سیستم برای استفاده در پوست های تیره تر مناسب نیست لیزر مورد استفاده در این سیستم می تواند باعث ایجاد تغییراتی در رنگدانه پوست شما شوداین سیستم به دلیل سرعت بالای تکرار لیزر می تواند دردناک تر باشد

آیا استفاده از لیزر الکساندرایت عوارضی دارد؟

متأسفانه، مانند تمام لیزرها، برخی از عوارض جانبی وجود دارد.

برای کسانی که پوست بسیار تیره دارند، خطر هیپوپیگمانتاسیون (روشن شدن پوست در لکه هایی که با لیزر درمان می شوند) وجود دارد. همانطور که در بالا ذکر شد لیزر الکساندرایت برای بیماران دارای پوست تیره موثرترین نیست.حتی در میان افرادی که پوست روشن تری دارند، خطر از بین رفتن رنگدانه از پوست وجود دارد. از طرف دیگر، حتی این خطر وجود دارد که پوست در نتیجه نور بیش از حد ملانین تولید کند، که می تواند منجر به ایجاد لکه های تیره روی پوست شما شود

درد در طول درمان شایع است، اگرچه معمولاً نسبتاً کم است. ژل خنک کننده اغلب پس از درمان ناحیه مورد نظر استفاده می شود که به کاهش درد و جلوگیری از تورم کمک می کند.اغلب پس از عمل کمی تورم و خارش وجود دارد، اما باید پس از چند روز برطرف شود. ممکن است پوست قرمز شود، اما تنها در صورت استفاده نادرست از لیزر می سوزد.احتمال بسیار کمی وجود دارد (10%) که کبودی وجود داشته باشد، اما کبودی ها خود به خود محو می شوند.

تفاوت لیزر الکساندرایت با سایر لیزرها چیست؟

جدای از رنگ، طول موج نور تنها چیزی است که تغییر می کند.

به عنوان مثال، لیزر الکساندرایت یک پرتو قرمز نور

ساطع می کند که 755 نانومتر است. از طرف دیگر لیزر دایود یک پرتو لیزر 810 نانومتری و لیزر YAG پرتویی در 1064 نانومتر ساطع می کند.

مزایای استفاده از دستگاه لیزر موهای زائد الکساندرایت

Advantages of using Alexandrite laser hair removal device

اگر شما هم تصمیم دارید تا در روزهای آتی دستگاه لیزر موهای زائد الکساندرایت را، تهیه و خریداری کنید، بهتر است که با مزایای دستگاه نامبرده، آشنا شوید. اگر شما اطلاعات دقیقی را از لیزر الکساندرایت داشته باشید، به راحتی می توانید مشتریان خود را در خصوص استفاده از دستگاه نامبرده توجیه کنید. اصلی ترین مزایای مربوط به دستگاه لیزر  موهای زائد الکساندرایت، عبارتند از:

  • مناسب برای تایپ های پوستی روشن
  • به کمک دستگاه یاد شده می توانید موهای روشن و نازک را، از بین برد.
  • مناسب برای آقایان و خانم ها
  • قدرت نفوذ پذیری اشعه های لیزر یاد شده، بسیار بالاست.
  • قابلیت از بین بردن موهای زائد بدن در کمترین جلسات ممکن
  • دستگاه لیزر الکساندرایت مناسب ترین لیزر برای درمان سندرم آمبراس یا هایپرتریکوزها(رشد زیاد و بی رویه موها) می باشد.
  • نحوه ی کار کردن با لیزر الکساندرایت بسیار آسان می باشد.
  • لیزر الکساندرایت از گارانتی و خدمات پس از فروش بی نظیری برخوردار است.

حال شما هم می توانید با خیال آسوده، خرید و استفاده از لیزر موهای زائد بدن الکساندرایت را در اولویت های خودتان قرار دهید.

از کاربردهای دیگر الکساندرایت می توان به سایر موارد زیر اشاره کرد.

  • درمان لکه های پیری
  • درمان رگهای عنکبوتی
  • درمان لک های مادرزادی عروقی
  • پاک کردن خالکوبی

عوارض جانبی استفاده از دستگاه لیزر الکساندرایت

بدون شک تمام دستگاه های لیزر موجود در جهان، در کنار مزایای خود، یک سری از مهمترین عوارض و معایب را نیز دارا هستند که این امر در خصوص دستگاه لیزر موهای زائد الکساندرایت نیز صدق می کند. پیشنهاد می کنیم که با مشتریان خود در خصوص عوارض لیزر الکساندرایت صحبت نمایید تا مراجعه کنندگان با تمام جوانب دستگاه نامبرده، آشنا باشند. مهمترین عوارض جانبی مربوط به دستگاه لیزر موهای زائد الکساندرایت، عبارتند از:

  • اصلی ترین عوارض لیزر الکساندرایت احتمال تغییر رنگدانه های پوست می باشد.
  • چنانچه افراد با نحوه ی استفاده از دستگاه یاد شده آشنا نباشند، در این صورت ممکن است جلسات درمان طولانی شده و شاهد ایجاد التهاب و تورم بر روی پوست باشید.

پیشنهاد می کنیم که قبل از کار کردن با دستگاه لیزر الکساندرایت، دفترچه راهنمای مربوط به آن را با دقت مطالعه نمایید. شما می توانید در صورت مواجه شدن با هرگونه سوالی در خصوص لیزر یاد شده، با همکاران با تجربه ی ما از وب سایت پیش رویتان، در ارتباط باشید.

توصیه های مهم در حین استفاده از دستگاه لیزر الکساندرایت

امروزه برندهای متعددی را در جهان می توانيد مشاهده کنید که هر یک از آنها، سعی دارند مقاوم ترین دستگاه لیزر الکساندرایت را، طراحی نمایند. از معروفترین برندهای تولید کننده دستگاه یاد شده، می توان به برند کندلا، کوترا، اوریون و لوترونیک اشاره کرد. همچنین توصیه می شود که قبل از استفاده از دستگاه لیزر موهای زائد الکساندرایت، به آیتم های درج شده در ذیل توجه لازم را داشته باشید:

  • حتما مراقبت های قبل و بعد از لیزر موهای زائد را، مورد توجه قرار دهید و طبق دستورالعمل ها عمل کنید.
  • اثر مشهود لیزر الکساندرایت، بعد از ۶ الی ۸ جلسه خواهد بود.
  • در طول مدتی که از دستگاه استفاده می کنید، عینک محافظ را فراموش نکنید.
  • لیزر الکساندرایت مجهز به سیستم خنک کننده بوده و مشتریان شما، هیچ گونه دردی را احساس نخواهند کرد.

مراقبت های لازم پس از انجام لیزر موهای زائد الکساندرایت :

Necessary care after laser removal of Alexandrite hair removal
  • تا ۴ هفته پس از اتمام درمان از برنزه کردن پوست بپرهیزید.
  • ۱ تا ۲ روز پس از جلسه ی لیزر موهای زائد، ممکن است قرمزی و تورم در سطح پوست وجود داشته باشد که ممکن است ۲-۳ روز ادامه داشته باشد. امکان دارد ناحیه تحت درمان تا چند ساعت پس از درمان احساس آفتاب سوختگی کند. استفاده از کمپرس یخ در چند ساعت اول پس از درمان می‌تواند باعث کاهش تورم احتمالی شود. افراد دارای تایپ پوستی تیره ممکن است ناراحتی بیشتری نسبت به افراد با تایپ پوستی روشن‌تر داشته باشند .
  • به مدت 1 ماه پس از درمان، از قرار گرفتن در معرض نورآفتاب خودداری کنید. در تمام طول دوره درمان از کرم‌های ضد آفتاب با SPF 30 یا بیشتر استفاده کنید.
  • از خراشیدن پوست پس از درمان خودداری کنید. بعد از انجام لیزر از هیچ محصول دیگری برای رفع موهای زائد و یا روش‌های مشابه (اپیلاسیون، الکترولیز یا موچین) استفاده نکنید که باعث ایجاد اختلال در فولیکول مو در ناحیه تحت درمان شود. می‌توانید ناحیه‌ی مورد نظر را شیو کنید یا از پودر یا کرم موبر استفاده کنید.

جلسات لیزر موهای زائد باید به طور منظم ادامه داد. تعدد تعداد جلسات لیزر موهای زائد، به دلیل چرخه رشد مو است. چرخه رشد مو به سه بخش تقسیم می‌شود: مرحله (آناژن)رشد، مرحله انتقال(تلوژن) و مرحله (کاتاژن) استراحت.

طی جلسه درمانی لیزر  موهای زائد، فقط موهایی که در مرحله رشد هستند تحت درمان قرار می‌گیرند که فقط حدود ۳۰ درصد موها را شامل می شود. در حالی که دو سوم دیگر موها در آن زمان در مرحله تلوژن و کاتاژن هستند و غیرقابل درمان می باشند. بعد از گذشت حدود ۴ تا ۶ هفته، مراحل تغییر می‌کنند و قسمت دیگری از موها برای درمان در فاز آناژن در دسترس می باشند؛ بنابراین تا زمانی که تمام فولیکول‌های مو درمان نشوند، چندین جلسه لیزر درمانی لازم است.

به طور کلی می توان گفت لیزرالکساندرایت ، مناسب ترین لیزر برای تایپ های پوستی 1 و 2 و افراد سفید پوست است. با توجه به فراوانی تایپ های پوستی سبزه در کشورما ، لیزرهای دایود می توانند عملکرد بهتری نسبت به لیزر های الکساندرایت داشته باشند.

مراقبت های قبل از لیزر

نکات لازم قبل از انجام لیزر موهای زائد:

مطمئن شوید که برای درمان‌های لیزر الکساندرایت به مدت 4 تا 6 هفته از آفتاب و کرم های برنزه دوری کنید.

مطمئن شوید که از داروهایی استفاده نمی‌کنید که ممکن است شما را به آفتاب حساس کند. از جمله آنتی بیوتیک ها یا محصولات Retin-A برای 1-2 هفته قبل از درمان.

 عدم استفاده از محصولات خشن (اسیدها / لایه بردارها / NAIR / کرم‌های سفید کننده / برنزه کننده بدون آفتاب) 1 هفته قبل از ویزیت.

 عدم اصلاح با موچین یا اپیلاسیون در درمان ناحیه درمان 2-4 هفته قبل از درمان

مراقبت‌های پس از لیزر

پس از درمان از انجام ورزش به مدت 24 ساعت اجتناب کنید.

دوری کردن از  قرارگرفتن در معرض نور خورشید

 استفاده از کرم ضدآفتاب (SPF 40+) به مدت 1هفته )

نتیجه گیری

مطالعات جهانی به این نتیجه رسیده‌اند که لیزر الکساندرایت به عنوان یک روش موثر برای از بین بردن موهای زائد است.  لیزر الکساندرایت می‌تواند سریع‌ترین سیستم لیزر موهای زائد باشد. اما معمولا برای هیچ رنگ پوستی غیر از رنگ پوست بسیار سفید توصیه نمی‌شود

مشاوره خرید
با ما در تماس باشید
فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

 

تازه ترین مطالب

 

اطلاعات این دستگاه را به اشتراک بگذارید :