جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کرایولیپولیز برای لاغری: روشی موثر در کاهش وزن و لاغری

کرایو لاغری

دستگاه کرایولیپولیز دستگاهی مناسب برای لاغری:

یکی از محبوب‌ترین دستگاه‌های لاغری با تکنولوژی نوین و به روز دستگاه کرایولیپولیز 360 می‌باشد که دارای اپلیکاتورهای کرایو، هندل کویتیشن، هندل آر اف و مینی هندل رفع غبغب می‌باشد.

این دستگاه با داشتن اپلیکاتورهای خنک کننده و به عبارتی هندل کرایو از طریق انجماد چربی که جدیدترین تکنولوژی برای از بین بردن سلولیت و چربی است بدون آسیب به لایه‌های اطراف به طور کاملاً موثری سلول‌های چربی زیر پوست را منجمد می‌کند و به وسیله سیستم سرما از بین می‌روند.

کرایولیپولیز  یک روش غیرتهاجمی برای از بین بردن چربی‌های موضعی است این روش به عنوان “کول اسکالپتینگ”  یا “فریز چربی” نیز شناخته می‌شود.

تاریخچه ای کوتاه از دستگاه کرایولیپولیز:

این روش از سال 2009 بر روی انسان به صورت موفقیت آمیزی عمل کرد و به عنوان روشی جایگزین به جای عمل جراحی جهت از بین رفتن سلول‌های چربی شد.

نحوه عملکرد کرایولیپولیز به چه صورت است؟

این دستگاه با هدف قراردادن ناحیه ای که دچار چاقی و اضافه وزن است از طریق وکیوم و اعمال کولینگ بر روی پد آنتی فریز در آن ناحیه و قرار دادن اپلیکاتور کرایو روی آن ناحیه حذف چربی را رقم می‌زند.

همانطور که گفته شد این روش یک روش غیر تهاجمی و استفاده از دستگاه لاغری موضعی است که کاملاً فاقد درد، عفونت، خونریزی و یا زخم می‌باشد.

در واقع بافت چربی در دمای منفی 10 درجه سانتی گراد قرار می‌گیرد و از طریق انجماد بافت چربی در زیر پوست در نواحی تحت درمان چربی به طور کامل حذف و رفع می‌شود.

در واقع سلول‌های چربی در دمای پایین‌تر از دمای سلول‌های سالم یخ می‌زنند سلول‌های چربی یخ زده به تدریج در طی چند هفته تا چند ماه از بین می‌روند بنابراین می‌توان گفت که در سلول‌های چربی مرگ سلولی رخ می‌دهد. بدن به طور طبیعی چربی‌های آزاد شده را از طریق سیستم لنفاوی دفع می‌کند و در نتیجه سایز کاهش می‌یابد و روند لاغری و چربی زدایی رقم می‌خورد.

مزایای کرایولیپولیز:

این روش نیازی به برش، بخیه یا زمان نقاهت ندارد چرا که درمانی غیر تهاجمی را رقم می‌زند.

با توجه به عمل‌های سخت و دردناک لاغری و تهاجمی بودن و دردناک بودن اینگونه جراحی‌ها یکی از مزایای بی نظیر این دستگاه غیر تهاجمی بودن دستگاه است که به آسان‌ترین شکل ممکن حذف چربی را رقم می‌زند.

از مزایایی که غیر تهاجمی بودن دستگاه لاغری دارد نتایع طبیعی‌تر، ایمن‌تر بودن دستگاه و پایان دادن به خطراتی از جمله خطر عفونت و خون ریزی و همچنین سایر عوارض جانبی و جدی در مراجعان است. این روش می‌تواند سلول‌های چربی را در نواحی خاص مانند شکم، پهلو، ران‌ها و بازوها هدف قرار دهد در واقع هدفمند بودن این روش در حذف چربی ناحیه مد نظر یکی دیگر از مزایای این دستگاه به شمار می‌رود.

ایمنی بالا در این روش یکی دیگر از مزایای اساسی این دستگاه به شمار می‌رود که خیال مراجعان و متقاضیان درمان جهت لاغری را به طور کلی از هرگونه عارضه راحت کرده است.

شاید این تصور در شما نیز وجود داشته باشد که دستگاه لاغری ممکن است اثر بخش نباشد اما لازم به ذکر است که مطالعات نشان داده اند که کرایولیپولیز می‌تواند به طور قابل توجهی ضخامت چربی را در مناطق تحت درمان کاهش دهد و اثر بخشی بی نظیری را ایجاد کند.

در واقع دمای سرمایش کرایو در دستگاه کرایولیپولیز360 قابل تنظیم است که این مورد برای اشخاصی که تحمل سرمای زیاد را ندارند و به سرما حساسیت بیشتری دارند یک مزیت اساسی محسوب می‌شود.

عوامل تعیین کننده در حذف چربی با دستگاه کرایولیپولیز:

اولین موردی که باید در حذف چربی با کرایو در نظر گرفت ضخامت چربی است. در واقع هرچه ناحیه ای دارای سلول‌های چربی بیشتری باشد از اثربخشی بهتر کرایولیپولیز می‌کاهد. در صورتی که هرچه ضخامت چربی متوسط و کم‌تر باشد شاهد اثر بخشی بی نظیری در روند حذف چربی از این دستگاه خواهیم بود.

در واقع اگر میزان حجم چربی زیاد باشد نیاز به چندین جلسه درمانی داریم که باید همراه با فواصل زمانی مناسب باشد تا پوست دچار آسیب نشود. اگر پوست ناحیه دچار آسیب شده باشد به طور مثال سطح پوست دچار زخم و یا عفونت باشد امکان انجام کرایو وجود ندارد.

از عوامل دیگر می‌توان به عواملی از جمله رژیم غذایی و تحرکات ورزشی و همچنین سن اشاره داشت. که در صورت نداشتن برنامه غذایی مناسب و همچنین عدم نداشتن فعالیت ورزشی و تحرک امکان بازگشت چربی وجود دارد بنابراین این نکته مهم است که اگر قصد دارید از کرایولیپولیز جهت لاغری بهره مند شوید باید تغذیه مناسب را در کنار آن قرار دهید. همچنین می‌توانید محتوا عوارض دستگاه کرایولیپولیز چیست را مطالعه فرمایید.

افرادی که نباید از کرایولیپولیز استفاده کنند عبارتند از:

خانم‌های باردار یا شیرده: تاثیر این روش بر جنین یا شیرخوار ناشناخته است.

افراد مبتلا به اختلالات عصبی: کرایولیپولیز می‌تواند در افراد مبتلا به دیابت، نوروپاتی محیطی یا سایر اختلالات عصبی، آسیب عصبی ایجاد کند.

بیماران مبتلا به بیماری‌های پوستی: این روش برای افراد مبتلا به اگزما، پسوریازیس یا سایر بیماری‌های پوستی التهابی مناسب نیست.

افراد مبتلا به برخی بیماری‌های خاص: کرایولیپولیز برای افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی، بیماری‌های کلیوی، مشکلات کبدی یا سرطان مناسب نیست.

افراد دارای ایمپلنت‌های فلزی یا دستگاه‌های الکترونیکی در ناحیه درمان: گرمای ایجاد شده در طول درمان می‌تواند به این دستگاه‌ها آسیب برساند.

افراد با سابقه واکنش‌های آلرژیک شدید: خطر واکنش آلرژیک به سرما یا مواد مورد استفاده در این روش وجود دارد.

افراد با پوست شل یا افتاده: این روش ممکن است برای سفت کردن پوست موثر نباشد و در برخی موارد می‌تواند ظاهر پوست را بدتر کند.

افراد با انتظارات غیرواقعی: کرایولیپولیز یک روش معجزه آسا نیست و ممکن است برای رسیدن به نتایج دلخواه به چندین جلسه درمان نیاز داشته باشید.

قبل از انجام کرایولیپولیز، حتماً با یک متخصص پوست یا جراح زیبایی دارای مجوز مشورت کنید تا در مورد واجد شرایط بودن خود برای این روش و خطرات و مزایای احتمالی آن صحبت کنید. این روش یکی از بهترین روش‌ها برای لاغری با دستگاه لاغری است. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید دستگاه لاغری محتوا نکات خرید دستگاه لاغری را مطالعه فرمایید.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

 

تازه ترین مطالب

 

اطلاعات این دستگاه را به اشتراک بگذارید :