جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

راهنمای جامع خرید دستگاه لیزر co2 فرکشنال

همه چیز درباره دستگاه لیزر co2 فرکشنال

همه چیز درباره دستگاه لیزر co2 فرکشنال که باید بدانید.احتما تابحال اسم دستگاه لیزر co2  فرکشنال را شنیده اید . یک دستگاه بی نظیر در امر جوانسازی پوست که می تواند نتایج فوق العاده ای داشته باشد. اگر قصد انجام یا خرید این دستگاه را دارید اما اطلاعات زیادی درمورد آن نمی دانید این مقاله کاملا مناسب شماست. دراین مقاله قصد داریم تمامی نکات و اطلاعات لازم در مورد دستگاه لیزر co2  فرکشنال را برای شما بازگو نماییم. پس باما در پرمون مد همراه باشید.

مقدمه

متخصصان پوست و پزشکان از لیزCO2  فرکشنال برای درمان اسکارهای آکنه، چین و چروک های عمیق و سایر مشکلات پوستی استفاده می کنند، که یک فرآیند غیر تهاجمی است. این فرآیند برای حذف لایه های خارجی پوست آسیب دیده با لیزر ساخته شده از دی اکسید کربن کمک می کند. و در نتیجه پوستی سفت تر، بدون لک و جوان تر به نظر می رسد. پس از انجام این روش، می توانید بلافاصله پس از فرآیند سریع (15-20 دقیقه) فعالیت های معمول خود را از سر بگیرید.

 

لیزر به عنوان یک روش پزشکی با تولید طول موج نور پر انرژی عمل می کند. هنگامی که روی یک بیماری خاص پوستی متمرکز می شود، گرما تولید می کند و سلول های ناسالم را از بین می برد. انواع مختلفی از لیزر وجود دارد. هنگامی که نور یک طول موج خاص از آن عبور می کند، محیط آن را تقویت می کند.

دستگاه لیزر co2 فرکشنال چیست؟

ما در این مطلب همه چیز درباره دستگاه لیزر co2 فرکشنال را به شما خواهیم گفت.دستگاه لیزر co2  فرکشنال یکی از قوی ترین و موثرترین دستگاه های زیبایی می باشد که توسط پزشکان زیبایی و متخصصین پوست و مو در امر جوانسازی پوست مورد استفاده قرار می گیرد.

این دستگاه با ایجاد ستون هایی از انرژی حرارتی و گرمایی در تمامی سطح پوست موجب تخریب و ایجاد التهاب پوستی می شود که  به این فرآیند فتوترمولیز(تجزیه کردن بافت با گرما توسط فوتون های نوری) می گویند.

به دنبال این اتفاق  پوست تحریک شده و ساخت کلاژن افزایش می یابد. با افزایش ساخت کلاژن و تحریک تقسیم سلولی پوست ترمیم شده و آسیب های مختلف پوستی بهبود می یابند. اثرگذاری دستگاه لیزر co2  فرکشنال روی لایه های اپی درم (خارجی ترین لایه پوست) و درم (لایه میانی پوست) می باشد.

دستگاه لیزر co2  فرکشنال یک روش درمانی غیرجراحی موثر برای درمان مشکلات پوستی است که با استفاده از کربن دی اکسید می تواند لایه خارجی پوست در مناطق آسیب دیده را برداشته و یک درمان رضایت بخش را برای پزشک و بیمار به ارمغان بیاورد.

عموما این دستگاه برای جوانسازی پوست مورد استفاده قرار میگیرد اما برای جوانسازی سایر مناطق بدن از جمله گردن ، بازو و دست ها هم میتوان از دستگاه Co2 Fractional Laser بهره برد.

Jante laser CO2 fractional laser device

کسب اطلاعات بیشتر از دستگاه لیزر Co2 فرکشنال

چرا از لیزر co2 فرکشنال استفاده می شود؟

لیزر فرکشنال برای افرادی که می خواهند ظاهر اسکار آکنه، چین و چروک های ظریف و رنگدانه ها را کاهش دهند، بهترین انتخاب است. همچنین بیماران دارای سایر مشکلات پوستی می توانند از درمان لیزر CO2 فرکشنال بهره مند شوند.  با این حال می‌تواند طیف گسترده‌ای از مشکلات پوستی را درمان کند، از جمله لکه‌های پیری، غدد چربی که بزرگ‌تر شده‌اند، چین و چروک‌ها و خطوط ریز، پرپیگمانتاسیون، آسیب‌های ناشی از نور خورشید که باعث افتادگی پوست می‌شود و نابرابری رنگ پوست. معمولاً روی صورت انجام می شود. اگرچه می توان از لیزر برای درمان گردن، دست ها و بازوها نیز استفاده کرد.

 

بنابراین، لیزر CO2 فرکشنال برای درمان های زیبایی کاربردهای مختلفی دارد . 

مزایای عمده لیزر CO2 فرکشنال چیست؟

این یک درمان انتخابی بافت و با دقت بالا است. این روش نسبت به لایه برداری شیمیایی و درم ابریژن تهاجمی کمتری دارد و زمان توقف آن کوتاه است. تنها حدود چند هفته طول می کشد تا به خوبی بهبود یابد.  و بطور کلی دوره نقاهت کوتاهی در حدود ۵ تا ۷ روز دارد.

لیزر co2 فرکشنال چگونه کار می کند؟

لیزرها پوست زیرین را گرم می کند و در عین حال لایه بیرونی نازک پوست را از بین می برد. این امر باعث توسعه فیبرهای کلاژن جدید می شود و لیزر Co2 فرکشنال منجر به پوست شفاف تر، صاف تر و سفت تر می شود زیرا اپیدرم ترمیم و رشد می کند. با این حال، لیزرهای غیر سایشی، مانند دستگاه های IPL، هیچ لایه پوستی را از بین نمی برند. آنها تشکیل کلاژن را تحریک می کنند.این کمتر تهاجمی است و مدت زمان کمی طول می کشد تا بهبود یابد.

بهترین نامزدها برای لیزر CO2

بهترین نامزدها برای لیزر CO2

در صورت داشتن هر یک از نگرانی های زیر، لیزر CO2  ممکن است انتخاب درمانی خوبی برای شما باشد:

 

  • رنگ پوست کدر و خشک
  • چین و چروک های سطحی و عمیق پوستی
  • بی نظمی رنگدانه و لکه های قهوه ای
  • قرمزی منتشر پوست
  • جای زخم کم عمق، از جمله اسکار آکنه
  • شلی پوست خفیف تا متوسط

دستگاه co2 fractional laser چه مشکلاتی را درمان می کند ؟

چرا لیزر CO2

این دستگاه  می تواند روی طیف وسیعی از مشکلات پوستی اثرگذار باشد . موارد درمانی این دستگاه عبارتند از:

  • درمان آکنه های پوستی(acne scars)
  • درمان انواع اسکار های فرورفته و برآمده در سطح پوست(atrophic and hypertrophic scars)
  • درمان چین و چروک ها و خطوط پوستی (fine lines and wrinkles)
  • درمان لکه های پوستی ناشی از افزایش سن (age spot)
  • درمان تیرگی ها و لکه های پوستی مختلف (hyperpigmentation)
  • آسیب های پوستی ناشی از نور خورشید یا سولاریوم (solar damage)
  • درمان افتادگی پوست ( skin sagging)
  • بهبود منافذ باز پوستی و درمان پوست چرب (Enlarged oil glands)
  • درمان ترک های پوستی (stretch marks)
  • درمان غیر جراحی افتادگی پلک
  • درمان تلانژکتازی عروقی (ضایعات عروقی که به دلیل گشاد شدن مویرگ های زیر پوست اتفاق می افتند)(telangiectasia)
  • برداشت خال، زگیل ، میخچه ، گوشت اضافه و ضایعه های برآمده پوستی(nevus،wart،skin tag)

بعد از درمان شما

حدود یک هفته پس از عمل، پوست شما قرمز خواهد شد و مانند آفتاب سوختگی احساس حساسیت می کنید. در عرض چند روز، زمانی که سلول‌های تحت درمان شروع به ریختن می‌کنند و سلول‌های جوان‌تر پوست زیر را آشکار می‌کنند، ممکن است متوجه پوسته شدن و لایه‌برداری روی سطح پوست شوید. هنگامی که لایه برداری کامل شد و قرمزی فروکش کرد، باید یک پوست صاف تر با خطوط کمتر و سایر بی نظمی ها نسبت به قبل از درمان خود مشاهده کنید

چه کسانی مناسب درمان با دستگاه co2 fractional laser می باشند؟

افرادی که از مشکلات پوستی اعم از آکنه های پوستی ، چین و چروک های پوستی ، تیرگی ها و لکه های پوستی  و سایر موارد ذکرشده در بالا رنج می برند می توانند کاندید مناسبی برای درمان با این دستگاه باشند.

آیا درمان با لیزر CO2 فرکشنال عوارض جانبی دارد؟

همانطور که در بالا توضیح داده شد، اسکارهای آکنه با لیزر Co2  برای درمان چین و چروک کاملا موثر است. اما از آنجایی که فرآیند لیزر CO2 فرکشنال پوست را گرم می کند، بیماران ممکن است کمی قرمزی یا تورم در ناحیه تحت درمان را تجربه کنند. برخی از بیماران حتی ممکن است دچار دلمه و درد شوند. هنگامی که درمان پوست انجام شد، ممکن است قرمزی، هایپرپیگمانتاسیون و عفونت (نادر) را تجربه کنید. با این حال، با اتخاذ برخی اقدامات پس از مراقبت توسط متخصص پوست؛ خطر این عوارض جانبی را می توان کاهش داد یا حتی از آن جلوگیری کرد.

آیا لیزر CO2 فرکشنال مضر است؟

این روش ساده و بی خطر است. و به صورت گسترده ای برای درمان و بهبود زیبایی انواع پوست ها استفاده می شود. روش پزشکی لایه برداری با لیزر CO2 شانس بسیار کمی برای ایجاد عوارض جانبی دارد. به طور کلی درد برای اکثر افراد خفیف است. با این حال، از آنجایی که عمل زیبایی شامل بی‌حس کردن ناحیه می‌شود، صورت شما بی‌حس می‌شود و از یک عمل بدون درد اطمینان حاصل می‌کند.

چه افرادی باید از لیزر CO2 فرکشنال دوری کنند؟

متأسفانه لیزر CO2 فرکشنال برای همه مناسب نیست. به افرادی که جوش های گسترده، زخم های باز یا هر گونه عفونت روی صورت دارند توصیه می شود از این روش پوستی دوری کنند. افرادی که ایزوترتینوئین خوراکی مصرف می کنند نیز باید از این روش خودداری کنند زیرا این روش برای سلامتی و ایمنی خطر دارد. 

اگر بیماری‌های مزمن (مانند دیابت) دارید، باید احتیاط بیشتری داشته باشید و ابتدا با پزشک یا متخصص پوست مشورت کنید.

اقدامات قبل از لیزر CO2 فرکشنال

قبل از انجام لیزر CO2 فراکشنال، توصیه می شود این قوانین قبل از درمان را دنبال کنید.از محصولات حاوی رتینوئید استفاده نکنید زیرا می تواند بر نتایج نهایی تأثیر بگذارد.

2 هفته پیش از لیزر درمانی از قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید و برنزه شدن خودداری کنید.

مصرف داروهایی مانند ایبوپروفن، آسپرین و حتی ویتامین E را متوقف کنید زیرا می تواند منجر به لخته شدن طولانی مدت شود.

بعد از لیزر CO2 فرکشنال

بعد از لیزر CO2 فرکشنال

پس از لیزر CO2 فرکشنال، باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید تا از پوست خود در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت کنید. همچنین حتما دو بار در روز از پاک کننده و مرطوب کننده ملایم استفاده کنید و از هر گونه محصول سنگین خودداری کنید. بهتر است استفاده از محصولات آرایشی را نیز محدود کنید زیرا می توانند پوست را بیشتر تحریک کنند.

برای کاهش تورم ، کمپرس سرد را در ناحیه تحت درمان قرار دهید. در نهایت، ممکن است لازم باشد فعالیت‌های روزانه‌تان را تنظیم کنید و از موقعیت‌هایی مانند شنا و تمرینات ورزشی که ممکن است به عفونت مبتلا شوید، اجتناب کنید.

رفع اسکارهای پوستی با دستگاه لیزر جوانسازی co2 فرکشنال

مراحل انجام یک جلسه لیزر co2 فرکشنال چگونه است

ابتدا لازم است پوست کاملا پاکیزه شود. باید هرگونه آلودگی و مواد آرایشی ازروی پوست پاک شود. سپس توسط پماد های بی حسی موضعی ناحیه مورد درمان را می پوشانیم . حدود 30 دقیقه بعد که مواد بی حسی اثر کرد، جلسه درمانی با تابش پرتوهای لیزر روی پوست آغاز می شود. به دلیل اینکه تابش پرتوهای لیزر به صورت فرکشنال می باشد و سراسر پوست رادربرنمیگیرد، درد بسیار کمتری را ایجاد کرده و در بسیاری از موارد حتی نیازبه استفاده از پمادهای بی حسی نیز نمی باشد. بسته به شدت اندیکاسیون مورد نظر برای درمان هرجلسه درمانی لیزر co2 فرکشنال بین 30 تا 60 دقیقه زمان می برد. و به طور کلی برای مشکلات مختلف پوستی برای رسیدن به بهترین نتیجه درمانی بین 3 تا 8 جلسه درمان نیاز می باشد.

مواردی که قبل از انجام لیزر co2 فرکشنال لازم است رعایت شود:

  • از یک ماه قبل مصرف محصولات پوستی حاوی رتینوئید را متوقف کنید.
  • ازتماس زیاد با آفتاب ، برنزه کردن و سولاریوم از یک ماه قبل خودداری کنید.
  • مصرف داروهایی ازجمله آسپیرین ، ایبوبروفن ، ناپروکسن یا حتی ویتامین E را قطع نمایید.
  • از یکماه قبل از مصرف محصولات لایه بردار پوست و اپیلاسیون خودداری نمایید.

عوارض جانبی درمان با دستگاه co2 fractional laser چیست؟

جهت دانستن همه چیز درباره دستگاه لیزر co2 فرکشنال و عوارض آن در ابتدا باید بدانید به طور کلی دستگاه لیزر CO2 فرکشنال یک درمان ایمن و بدون عوارض جانبی جدی است.اما به دلیل انرژی حرارتی ناشی از  لیزر که به پوست وارد می شود بیماران می توانند درجاتی از قرمزی ، تورم و التهاب را پس از درمان تجربه کنند که در موارد نادر اگر التهاب و تورم شدید باشد باید با داروهای ضدالتهاب تحت درمان قرار گیرند.

همچنین در تعداد بسیار اندکی از بیماران ممکن است در محل درمان لکه های پوستی(PIH)، عفونت باکتریال(bacterial infection) یا قرمزی طولانی مدت(prolonged redness) رخ دهد.

درمان با این دستگاه عوارضی مثل خونریزی، درد ، ایجاد زخم ، دوره نقاهت طولانی و نیاز به بستری را درمقایسه با درمان های جراحی ندارد.

پس از درمان چه اتفاقاتی برای پوست رخ میدهد و چه مراقبت هایی لازم است؟

ساعاتی پس از درمان با دستگاه لیزر co2 فرکشنال ، پوست شروع به سفت شدن میکند و بیمار احساس خارش ،سوزش و درد جزیی روی پوست خود میکند. به تدریج تورم و التهاب خفیفی روی پوست اتفاق می افتد.رنگ پوست به سمت صورتی شدن میل میکند.طی 2 تا 3 روز التهاب ،تورم و درد کاهش پیداکرده و به تدریج لایه سطحی پوست شروع به جداشدن کرده و پوست فرد پوسته پوسته می شود.طی 2 تا 3 هفته فرآیند ترمیمی پوست به تدریج بهبود یافته و تمامی عوارض ایجاد شده ازبین میروند.

پس از درمان با دستگاه لیزر co2 فرکشنال مراقبت هایی هم لازم است. با آب داغ استحمام نکنید.از دست کاری پوست،خاراندن و خراشیدن پوست پرهیز کنید.استفاده از پماد ها و کرم های زینک اکساید ،مرطوب کننده ها و پاک کننده های پوستی و ضدآفتاب های موثر 2 تا 3 بار در روز بسیار به روند درمان کمک کننده است.استفاده از کمپرس های یخ طی 24 تا48 ساعت اول پس از درمان با دستگاه لیزر co2 فرکشنال نیز به کاهش قرمزی و التهاب پوستی پس از درمان کمک میکنند.همچنین لازم است تا حد ممکن از مواجهه با نور خورشید پرهیز شود.به طور کلی دوره نقاهت و استراحت پس از درمان با دستگاه co2 fractional laser بسیار کوتاه بوده فرد نیاز به فقط 3 تا 5 روز استراحت دارد.

چه زمانی نتایج درمان با دستگاه co2 fractional laser به طور کامل قابل مشاهده است؟

فرآیند ترمیم و بازسازی پوست روندی کند و زمان بر است.به همین دلیل عموما 3 تا 6 ماه بعد از اتمام جلسات درمانی با دستگاه لیزر co2 فرکشنال می توان نتایج درمانی را به طور کامل مشاهده کرد. لازم به ذکر است بسته به مشکلات پوستی و اندیکاسیون های مختلف درمانی برای رسیدن به بهترین نتیجه درمانی گاهی لازم است چند روش درمانی به طور ترکیبی مورد استفاده قرار گیرد. یعنی در کنار درمان با این دستگاه  گاهی لازم است از روش های دیگر مثل تزریق فیلر، مزوتراپی ،RF و هایفوتراپی و سابسیژن نیز ممکن است مورد نیاز قرار گیرد.

 

به طور کلی بسته به شدت و وسعت مشکلات پوستی مختلف بین 3 تا 6 جلسه درمان با دستگاه لیزر co2 فرکشنال ممکن است لازم باشد که فاصله بین جلسات نیز 1 ماه است عموما پس از جلسه 4 ام اثربخشی درمان مشاهده شده و فرد روند بهبودی و درمان را مشاهده می کند.

برای خرید یک دستگاه co2 fractional laser کارآمد به چه نکاتی باید توجه نمود؟

خرید یک دستگاه زیبایی درمانی پوستی بسیار تصمیم مهمی است ، چرا که  اثربخشی دستگاه روی مشکلات پوستی از اهمیت بالایی برخورداراست و طبیعتا درمانگران تمایل دارند مراجعین از نتیجه درمانی رضایت کامل داشته باشند چرا که عدم رضایت از نتیجه درمان طبیعتا مشکلات زیادی را ایجاد می کند. همچنین یک دستگاه باکیفیت باید عوارض درمانی را به حداقل رسانده و خطری برای بیمار ایجاد نکند. در این بخش به بررسی یک سری موارد مهم در انتخاب یک دستگاه لیزر co2 فرکشنال ایده آل می پردازیم.

اولین مورد مشخصات فنی و قدرت دستگاه می باشد . تکنولوژی دستگاه ،کیفیت قطعات اصلی دستگاه مثل لیزربار ، اخذ گواهینامه های معتبر جهانی مثل FDA  و CE ،توان دستگاه ، کیفیت بازوی مفصلی نگه دارنده هندپیس، وجود هندل های متعدد برای اندیکاسیون های مختلف(فرکشنال، CUTTING،VAGINAL)،کمپانی سازنده معتبر و پشتیبانی و گارانتی قابل اعتماد از مهم ترین موارد قابل ذکر برای انتخاب یک دستگاه خوب می باشد.

همچنین شما می توانید جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر درخصوص خرید دستگاه لیزر co2 فرکشنال با کارشناسان فنی ما تماس حاصل فرمایید.

مقایسه دستگاه RF و CO2 فرکشنال و راهنمای خرید آنها
مشاوره خرید دستگاه
با ما در تماس باشید
فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

 

تازه ترین مطالب

 

اطلاعات این دستگاه را به اشتراک بگذارید :