جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

عوارض پاک‌کردن تاتو با لیزر چیست؟

عوارض پاک‌کردن تاتو با لیزر

امروزه افرادی هستند که دیگر تمایلی به نگه‌داشتن تاتو  خود نداشته یا به دنبال پاک‌کردن آن هستند، اما شاید عوارض آن از عوامل نگران‌کننده برخی باشد.

لذا دستگاه‌های لیزر جهت پاک‌کردن تاتو اخیراً موردتوجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. در این مقاله به بررسی عوارض پاک‌کردن تاتو با لیزر خواهیم پرداخت.

اما ابتدا باید بگوییم که این روش بی‌خطر است و امکان دارد عوارضی هم داشته باشد و لازم به ذکر است که عوارض آن شاید تحت پوشش بیمه  نیز قرار نگیرد. حذف خال‌کوبی با لیزر روشی است که از لیزرهای پرقدرت استفاده می‌کند که به عمق پوست نفوذ می‌کنند و می‌توانند به طور دائم ذرات جوهر را در سلول‌هایی که به خال‌کوبی رنگ می‌دهند، از بین ببرند. بسته به رنگ جوهر تاتو، انواع مختلفی از لیزر وجود دارد که ممکن است برای پاک‌کردن تاتو استفاده شود. اگر قصد خرید این دستگاه‌ها را دارید و در مورد عوارض پاک‌کردن تاتو با لیزر نگران هستید با ما در ادامه همراه باشید.

پاک‌کردن تاتو با لیزر

ازعوارض پاک‌کردن تاتو با لیزر بیشتر بدانید

روش پاک‌کردن تاتو به ویژگی‌های تاتو  و فرد بستگی دارد. اکثر افراد برای پاک‌کردن خال‌کوبی به یک سری جلسات کوتاه به فاصله 1 تا 2 ماه نیاز دارند، اگرچه نمی‌توان تعداد دقیق جلسات را از قبل پیش‌بینی کرد. معمولاً 5-10 جلسه موردنیاز است، اگرچه ممکن است در برخی موارد تا 20 جلسه موردنیاز باشد. تنوع به عوامل زیادی مانند اندازه، رنگ، محل و سن تاتو بستگی دارد.

با بهبود فناوری در سال‌های اخیر، نتایج پاک‌کردن تاتو با لیزر با افزایش کارایی و کاهش خطر عوارض جانبی مثبت‌تر شده است.

قیمت دستگاه لیزر پاک کننده تاتو

ازعوارض پاک‌کردن تاتو با لیزر بیشتر بدانید

دلایل زیادی وجود دارد که یک فرد ممکن است بخواهد تاتو را از بدن خود پاک کند. اینها ممکن است شامل پشیمانی یا نارضایتی از ظاهر تاتو روی بدن آنها باشد.

پیش از پرداختن به موضوع عوارض پاک‌کردن تاتو با لیزر باید بگوییم که این روش مزایای بسیاری هم دارد.

این مزایا به شرح زیر است:

  • این روش را می‌توان به‌صورت سرپایی و بدون اقامت شبانه انجام داد.
  • ریسک ایجاد زخم و عفونت را کاهش می‌دهد.
  • به طور کلی ایمن‌تر از گزینه‌های دیگر است.
  • درمان رفع تاتو با لیزر تخصصی و مطمئن است.
  • این عمل توسط پزشک باتجربه و ماهر انجام می‌شود.

توجه کنید که هرگز نباید سعی کنید خودتان تاتو را پاک کنید یا از هر نوع درمان خانگی برای پاک‌کردن خال‌کوبی استفاده کنید. در بهترین حالت، آنها بی‌اثر خواهند بود. در بدترین حالت، آنها می‌توانند برای سلامتی شما خطرناک باشند.

حذف کامل تاتو گاهی اوقات می‌تواند دشوار باشد، به‌خصوص برای افرادی که پوست تیره دارند یا می‌خواهند تاتو را با رنگ پاک کنند. برخی از افراد نیز ممکن است پس از لیزر متوجه تغییراتی در بافت یا رنگ پوست خود شوند. به عبارتی دیگر امکان دارد پوست درمان شده، رنگ‌پریده تر از پوست اطراف (هیپوپیگمانتاسیون) یا تیره‌تر از پوست اطراف (هیپرپیگمانتاسیون) باشد.

برای اکثریت قریب به‌اتفاق افرادی که تحت لیزر تاتو قرار می‌گیرند، یک سری لیزردرمانی برای پاک‌کردن کامل تاتو موردنیاز است. این امر قرارگرفتن در معرض نور لیزر را افزایش می‌دهد و در نتیجه خطر عوارض مرتبط را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، مجموعه‌ای از درمان‌ها می‌تواند بسیار پرهزینه باشد.

TATOO REMOVAL Q SWITCH TREATMENT

این روش همچنین می‌تواند ناراحت‌کننده باشد و ممکن است باعث شود فرد در ناحیه تحت درمان احساس درد کمی کند. برای به حداقل رساندن این امر، باید قبل از درمان، توسط پزشک تزریقی برای ارائه بی‌حسی موضعی انجام شود.

علاوه بر این، نور لیزر این پتانسیل را دارد که به چشم آسیب برساند و بینایی را تحت‌تأثیر قرار دهد. به همین دلیل استفاده از عینک محافظ چشم باید به افراد توصیه شود.

عفونت پوست گاهی اوقات می‌تواند به دلیل پاک‌کردن تاتو با لیزر رخ دهد، به‌خصوص زمانی که ناحیه‌ای از درمان نادیده گرفته شود. برای بیماران مهم است که از ناحیه‌ای از پوست که تحت درمان قرار گرفته است محافظت کنند، این امر خطر ورود باکتری و عفونت بعدی را کاهش می‌دهد. مراقبت‌های پس از درمان کافی به این دلیل ضروری است. برای به حداقل رساندن ریسک عوارض پاک‌کردن تاتو با لیزر باید مراقبت‌های بعد از این عمل را جدی بگیرید و این مراقبت‌ها را به مراجعه‌کنندگان توصیه کنید. تمیز نگه‌داشتن پوست با شستشوی منظم آن در روزهای بعد از عمل توصیه می‌شود. استفاده از پماد وازلین نیز می‌تواند به روند بهبودی پوست کمک کند. بعد از هر جلسه تقریباً یک هفته باید ناحیه موردنظر با باند استریل پوشیده شود.

اگر قصد تهیه لیزر را دارید باید بدانید که به طور خلاصه عوارض جانبی احتمالی این عمل به شرح زیر است:

  • محل حذف خال‌کوبی امکان دارد عفونی شود.
  • احتمال کمی وجود دارد که پس از درمان یک اسکار دائمی باقی بماند.
  • امکان دارد درجاتی از تغییر رنگ پوست ایجاد شود.
  • خال‌کوبی‌های زیبایی مانند خط لب، خط چشم و ابرو ممکن است پس از لیزردرمانی اولیه تیره‌تر شوند.
  • قرمزی، حساسیت و تورم معمولاً ظرف یک یا دو روز پس از درمان کاهش می‌یابد.
  • تاول‌ها معمولاً در عرض 24 ساعت پس از درمان ظاهر می‌شوند. گاهی اوقات تاول‌ها بسیار بزرگ هستند و ممکن است نگران‌کننده به نظر برسند باید بدانید که این روند کاملاً طبیعی است.
  • کبودی و تاول ممکن است تا یک هفته یا بیشتر طول بکشد

لازم به ذکر است که شما با خرید دستگاه‌های لیزر جدید می‌توانید از عوارض احتمالی این عمل تا حد زیادی پیشگیری کنید.

تفاوت دستگاه لیزر کیوسوئیچ ایستاده و پرتابل یا رومیزی

آیا پاک‌کردن تاتو با استفاده از لیزر دردناک است؟

آیا پاک‌کردن تاتو با استفاده از لیزر دردناک است؟

افرادی که خال‌کوبی‌هایشان را پاک کرده‌اند سطوح مختلفی از ناراحتی را گزارش کرده‌اند. برخی می‌گویند که این حس شبیه خال‌کوبی است، در حالی که برخی دیگر آن را به احساس کوبیدن نوار لاستیکی بر روی پوست شما تشبیه می‌کنند.

بسته به محل تاتو و توانایی شما برای تحمل درد، ممکن است ترجیح دهید از نوعی بیهوشی مانند کرم موضعی یا تزریق موضعی استفاده کنید.

نتیجه

به لطف فناوری جدیدتر، درمان خال‌کوبی با سیستم‌های لیزر بسیار مؤثرتر شده است، با خطر بسیار کمی برای ایجاد اسکار (دوباره، با فرض اینکه از یک ارائه‌دهنده معتبر استفاده می‌کنید). لیزردرمانی اغلب ایمن‌تر از بسیاری از روش‌هایی است که قبلاً استفاده می‌شد، مانند برداشتن یا درم ابریژن. لیزردرمانی روی رنگ‌دانه‌ها کار می‌کند. اکسیزیون خال‌کوبی‌ها را با استفاده از یک چاقوی جراحی (چاقوی جراحی) برش می‌دهد. درم ابریژن از ابزارهایی برای سمباده زدن لایه‌های بالایی پوست استفاده می‌کند.

فقط به یاد داشته باشید که برای جلوگیری از عوارض پاک‌کردن تاتو با لیزر این عمل باید توسط پزشک متخصص و با آگاهی کامل انجام شود.

بهره گیری از تکنولوژی های جدید دستگاه های لیزر کیوسوئیچ نظیر دستگاه های کیوسوئیچ پیکوسکند جانته ، دستگاه کیوسوئیچ گلوبال آی پی ال و دستگاه کیوسوئیچ C9 می تواند ریسک بروز عوارض جانبی خفیف لیزر را بسیار کاهش دهد و درمانی ایمن و بدون عارضه را برای مراجعین شما به همراه داشته باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دستگاه های لیزر کیوسوئیچ یادشده ، می توانید به بخش محصولات رفع تاتو سایت شرکت پرمون مد مراجعه نمایید.

مشاوره خرید دستگاه
با ما در تماس باشید
فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

 

تازه ترین مطالب

 

اطلاعات این دستگاه را به اشتراک بگذارید :