جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

عوارض دستگاه کرایولیپولیز چیست؟

Complications of cryolipolysis device

در این مطلب عوارض دستگاه کرایولیپولیز ، مزایا و معایب لاغری با این دستگاه را مطالعه خواهید نمود.

کرایولیپولیز یا پیکرتراشی سرد، یک روش غیر جراحی است که از آن برای ترمیم بدن و تخریب سلول‌های چربی اضافه استفاده می‌کنند. در این روش، دستگاه موردنظر چربی‌های زیر پوست را منجمد می‌کند و این سلول‌ها به مرور زمان تخریب می‌شوند.

بعد از گذشت مدتی نیز به کمک کبد، سلول‌های تخریب شده چربی از بدن خارج خواهند شد. استفاده کردن از این دستگاه به طور معمول دارای یک‌سری مزایا و معایب است که هر کسی قبل‌ از درمان، باید با عوارض دستگاه کرایولیپولیز آشنا شود تا بعدا دچار مشکل نشود.

روش کرایولیپولیز در مقایسه با روش‌هایی همچون عمل جراحی یا لیپوساکشن، ایمنی بیشتری دارد زیرا در این روش هیچ‌ گونه برش یا زخمی بر روی پوست بدن ایجاد نخواهد شد و همچنین نیازی به بیهوشی نیست.

افرادی که از این روش برای حذف چربی‌های اضافه بدن بهره می‌گیرند بلافاصله بعد از پایان کار، می‌توانند فعالیت‌های طبیعی روزمره خود را انجام دهند.

معمولا عوارضی که دستگاه کرایولیپولیز به‌ همراه دارد، بسیار جزئی هستند و ممکن است تنها در اطراف ناحیه درمان‌ شده بروز کنند. اغلب این عوارض نیز به صورت دائمی نیستند و پس از گذشت مدتی از بین خواهند رفت.

در هر صورت اگر می‌خواهید بیشتر با عوارض استفاده از دستگاه کرایولیپولیز آشنا شوید و اطلاعات کامل‌تری نیز در این زمینه به دست آورید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مقاله همراه ما بمانید.

  • احساس کشیدگی در ناحیه موردنظر

از جمله عوارض دستگاه کرایولیپولیز که اغلب اوقات به‌ صورت کوتاه‌ مدت مشاهده می‌شود، می‌توان به احساس کشیدگی در قسمت معالجه شده اشاره کرد. در این روش درمانی، پزشک محل موردنظر از بدن که چربی‌های اضافی در آن تجمع یافته‌اند را میان دو صفحه سرد کننده قرار می‌دهد و همین امر نیز موجب چنین احساسی خواهد شد.

  • افزایش غیرمنتظره بافت چربی در ناحیه

یکی دیگر از عوارضی که در این روش ممکن است برای افراد ایجاد شود، هایپرپلازی یا افزایش غیرمنتظره بافت چربی در محل موردنظر است. این عوارض به گونه‌ای است که سلول‌های چربی به‌ جای کوچک شدن، بزرگ‌تر می‌شوند. همچنین بهتر است بدانید این عارضه بیشتر در مردان رخ می‌دهد و به سادگی نیز درمان نمی‌شود.

  • احساس سوزش و درد

احساس سوزش و درد نیز جزو عوارض جانبی روش کرایولیپولیز است که معمولا بعد از درمان تا 2 هفته ادامه خواهد داشت. علت وجود این حس، در واقع وارد شدن سرمای شدید به بافت چربی و پوست است که پس‌ از گذشت مدتی به اتمام می‌رسد.

  • ایجاد حساسیت، کبودی و سرخی موقت

یکی دیگر از عوارض دستگاه کرایولیپولیز که به‌ صورت موقت در محل معالجه ایجاد می‌شود، حساسیت، کبودی یا قرمزی است. این عارضه خیلی جدی نیست و بعد از چند هفته به‌ طور کامل از بین می‌رود. بنابر این اگر زمانی با چنین علائمی مواجه شدید، بهتر است خیلی نگران نباشید و دست به اقدامات خودسرانه نزنید.

  • سفتی، تورم و بی‌حسی پوست

به‌ طور معمول ممکن است این عوارض برای مدت چند هفته در محل درمان شده مشاهده شود که تمام آن‌ها به صورت موقت هستند و از بین می‌روند. البته دقت داشته باشید در بعضی موارد که این علائم خیلی ادامه‌ دار شدند، باید حتما به پزشک مراجعه کنید تا مورد معاینه دقیق‌تری قرار بگیرید.

از دستگاه کرایولیپولیز برای چه نواحی از بدن می‌توان استفاده کرد؟

در روش کرایولیپولیز از تکنولوژی سرما همراه با فشار منفی و خلا استفاده می‌کنند و افراد می‌توانند در تعداد جلسات کم، نتایج فوق‌ العاده عالی را مشاهده کنند. معمولاً از این روش درمانی برای حذف چربی نواحی همچون باسن، کمر، زیر باسن، شکم، زیربغل، ران، پهلوها، زیر چانه یا غبغب می‌توان بهره گرفت.

باتوجه به تحقیقات انجام شده می‌توان گفت عوارض دستگاه کرایولیپولیز نسبت‌ به روش‌های درمانی دیگر بسیار کمتر است و اغلب اثراتی که به‌ عنوان عوارض بر روی ناحیه معالجه شده به جای می‌مانند موقت هستند و پس‌ از گذشت 1 الی 3 هفته، از بین خواهند رفت.

دستگاه لاغری کرایولیپولیز

بیشتر بدانید

در چه شرایطی استفاده از دستگاه کرایولیپولیز بی تأثیر است ؟

افرادی که دارای بیماری‌های خاص یا مشکلاتی همچون بیماری رینود، بیماری آگلوتینین، سرمازدگی، حساسیت پوستی،  اگزما، کهیر، بیماری‌های درد مزمن و برخی اختلالات اضطرابی شدید هستند نباید از این روش استفاده کنند زیرا درمان در چنین شرایطی کاملاً غیر مؤثر است و نتیجه مناسبی حاصل نمی‌شود.

همچنین افرادی که در ناحیه موردنظرشان زخمی وجود دارد، افرادی که بیش از حد چاق هستند، افراد دارای مشکلات ارتوپدی، افرادی که تحمل سرمای شدید را ندارند، افراد باردار و شیرده نیز نباید از دستگاه کرایولیپولیز استفاده کنند‌. در صورتی که افراد با چنین شرایطی اقدام به درمان کنند، ممکن است عوارض دستگاه کرایولیپولیز به صورت جدی‌تر مشاهده شود.

مشاوره خرید دستگاه

با ما در تماس باشید

اثرات مثبت استفاده از دستگاه کرایولیپولیز

تمام افراد واجد شرایط می‌توانند به راحتی از روش کرایولیپولیز بهره بگیرند‌ و سلول‌های چربی را از بدن خود خارج کنند. این روش کم خطر، عوارضی همچون ایجاد زخم یا عفونت برای پوست به همراه ندارد و احتمال افزایش وزن به صورت مجدد نیز بسیار کم است.

افرادی که اضافه‌ وزن ندارند اما در نواحی مختلف بدن‌شان چربی‌ها تجمع یافته‌اند نیز می‌توانند از این روش استفاده کنند و چربی‌های موضعی را از بین ببرند. نتایج روش کرایولیپولیز در مقایسه با روش‌های دیگر بسیار طولانی‌تر است زیرا در این روش سلول‌های چربی به طور کامل تخریب می‌شوند و همچنین از بدن هم خارج خواهند شد.

این روش درمانی به صورت سرپایی صورت می‌گیرد و پس از درمان نیازی به استراحت نخواهید داشت. با استفاده از دستگاه کرایولیپولیز، عضله‌ها، بافت‌های پوستی، رگ‌ها و عصب‌ها هیچ گونه آسیبی نمی‌بینند و تنها سلول‌های چربی اضافه فریز می‌شوند.

دستگاه لاغری موضعی

بیشتر بدانید

سخن پایانی

دقت داشته باشید در برخی مواقع عوارض دستگاه کرایولیپولیز به انجام تخصصی این روش بستگی دارد و هر کسی باید یک پزشک مورد اعتماد و باتجربه را برای این کار انتخاب کند.

به طور معمول اکثر افراد چند روز بعد از انجام این روش، اثرات مطلوبی را مشاهده می‌کنند و برخی دیگر پس از چند ماه نتایج عالی به دست می‌آورند. در هر صورت شما باید به توصیه‌های پزشک خود توجه کافی داشته باشید و پیش از انجام این عمل به صورت مرتب، مورد معاینه قرار بگیرید تا سریع‌تر به نتیجه دلخواه‌تان برسید و سلامت‌تان نیز به خطر نیافتد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

 

تازه ترین مطالب

 

اطلاعات این دستگاه را به اشتراک بگذارید :